Uzdrowisko zmienia swój logotyp. Znane kuracjuszom i mieszkańcom trójkolorowe serce (czerwień, zieleń i niebieski) zmienia się w serce dwukolorowe (czerwień i navy blue), które złożone zostało z dwóch liter „U”. Również logotyp nawiązuje do ww. rozpoznawalnych budynków uzdrowiska.
Stare logo:
Nowe logo:
– W ten sposób wyeksponujemy wizualnie naszą architekturę z lat 60. i 70., która jest wizytówką kurortu – mówi Izabela Bożek, dyrektor ds. marketingu uzdrowiska. – Nasz rebranding to nie tylko wizualna retromania. Odświeżyliśmy też wizję i misję naszego uzdrowiska, aby przystawała do wyzwań XXI wieku – dodaje.
Identyfikacja wizualna uzdrowiska powstawała na równi z nowoczesną misją i wizją odpowiednią dla innowacyjnego kurortu medycznego.
– Odświeżenie wizerunku jest pierwszym krokiem, który ma sprawić, aby nie tylko mieszkańcy Śląska, ale i całej Polski, a nawet Środkowej Europy, kojarzyli Uzdrowisko Ustroń jako nowoczesne centrum zdrowia specjalizujące się w profilaktyce pierwotnej, wtórnej, rehabilitacji oraz leczeniu i zapobieganiu chorobom cywilizacyjnym – mówi Budzowski.
– W tym roku planujemy odświeżyć stronę internetową uzdrowiska, która będzie bardziej przyjazna kuracjuszom. Planujemy też mocniej zaangażować się w działania promujące profilaktykę zdrowotną. Ostatnio mieszkańcy Ustronia mogli zobaczyć nas na rynku, gdzie opowiadaliśmy o bezdechu sennym oraz mierzyliśmy bezpłatnie ciśnienie i cukier – dodaje Bożek.
Uzdrowisko Ustroń jest jednym z największych tego typu kompleksów w Europie. Tradycje uzdrowiskowe Ustronia sięgają końca XVIII wieku. To właśnie wtedy odkryto, że warunki klimatyczne w połączeniu z naturalnymi złożami surowców leczniczych czynią Ustroń miejscem sprzyjającym leczeniu chorób układu oddechowego, chorób reumatycznych oraz stawowo-mięśniowych.
W latach 60. XX wieku w dolinie Jaszowiec powstała dzielnica wczasowa z charakterystycznymi budynkami mieszkalnymi tzw. „liniowcami”, „wielotraktowcami” i „gronowcami”. W latach 70. wybudowano w Zawodziu nowoczesne ośrodki wczasowo-lecznicze i sanatoryjne w kształcie piramid. Łącznie na powierzchni około 200 hektarów mieści się 17 budynków.
Od sierpnia 2010 roku właścicielem większościowego pakietu Przedsiębiorstwa Uzdrowiskowego „Ustroń” S.A. jest spółka Polsko-Amerykańskie Kliniki Serca (Grupa American Heart of Poland) posiadająca ogromne sukcesy w dziedzinie kardiologii oraz kardiochirurgii. Spółka została założona w 2000 roku przez grupę wybitnych lekarzy z Polski i ze Stanów Zjednoczonych.
In order to provide services at the highest level, the Website uses cookies saved in the browser's memory. Detailed information about the purpose of their use, including processing of user activity data and advertising personalization, as well as the possibility to change cookie settings, can be found in the Privacy Policy. By clicking ACCEPT ALL, you consent to the use of technologies such as cookies and to the processing by HEALTHCARE & HOSPITALITY PROVIDERS SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, Sanatoryjna 1, 43-450, Ustroń, of your personal data collected on the Internet, such as IP addresses and cookie identifiers, for analytical and marketing purposes (including automated ad targeting, measuring their effectiveness, and processing user data for analytical purposes). You can change cookie settings and detailed consent preferences in .